miercuri, 2 noiembrie 2016

Căsuța mea de vis!

Mereu am visat la căsuța mea.
Nu, din fericire, nu sunt homless. Mulțam Doamne! Dar mereu am visat la o casuță undeva la munte, într-o pajiște cu o iarbă verde
* sursa foto: AIA Proiect
și cu multe floricele în timpul verii, iar iarna cu zăpadă din belșug și un șemineu drăguț care sa-mi încălzească casa. 
Nu îmi imaginez o casă imensă ci mai degrabă o casuță cochetă primitoare, unede să ne petrecem vacanțe cu copii, sau unde să construim amintiri pentru viitor împreună cu prietenii. Dacă închid ochii pot să îmi vizualizez căsuța până la cel mai mic detaliu, dar până la începerea construcției știu că sunt o grămadă de formalități și o mulțime de pași de urmat. Acum mai știu că sunt și amici binevoitori care mă trimit la nu știu ce prieten să mă ajute cu proiectul sau cu nu știu ce legat de teren... 
Ideea e că nu vreau să îmi fac capul calendar, poate de aceea am și amânat construcția căsuței mele ”de vis”. 
Am studiat puțin problema și știu că pentru a putea începe vreodată construcția trebuie mai întâi să obțin Certificatul de urbanism și să mă asigur că proiectul meu se încadrează în cerințele acestuia, este nevoie de un studiu geotehnic pentru a obtine avizația de construcție. Apoi trebuie să fiu foarte atentă ca proiectul casei să corespundă terenului. Am căutat pe internet și am găsit proiecte de casă foarte interesante,
* * sursa foto: AIA Proiect
dar cel mai probabil am nevoie de o părere avizată, in fond și la urma urmei nu este vorba despre orice, este vorba despre construcția unei case, care trebuie să asigure confortul a cel puțin două generații. :) Mă rog, cu a doua generație e relativ, că imediat cresc și își iau zborul.
O să trebuiască să găsesc un arhitect priceput, care să poată lua în calcul și ceea ce îmi doresc eu și să se asigure că a mea căsuță va corespunde tuturor normelor impuse. Trebuie neaparat să țin cont de performanța energetică, de buget, și nu în ultimul rând estetica joacă un rol important.
Dar nu am nervi, nici răbdare și consider că nici bugetul nu merită să îmi bat joc de el căutând în o mie de locuri, un proiectant bun, un arhitect bun, într-un cuvănt prefer un birou de proiectare. Un loc unde să am ”all inclusive”. 
Căsuța mea de vis, va fi așa cum spuneam cochetă, parter cu mansardă, camere spațioase, vreau o căsuță ”smart” izolată termic, cu multe leduri, cu perdeluțe drăguțe cu mulți trandafiri în jurul ei. O casă de basm! 
Ei bine, pot să spun că AIA Proiect m-a ajutat să fac primul pas.
 Am găsit la ei proiectul de casă care îmi place și mă ajută să-l optimizez. Am găsit și echipa de specialiști tot acolo, și astfel costurile mele s-au redus semnificativ, totodată fac economie și de timp. 
Acum visul meu se poate materializa mult mai ușor, căsuța mea de vis va putea deveni realitate. 

Și pentru că vreau să îți fiu de ajutor îți las mai jos un filmuleț care te ajută să alegi arhitectul perfect pentru proiectul tau!




”La căsuța mea cu flori,
Visând mă trezesc în zori”
…………………………………..



 * Articol scris pentru SuperBlog 2016!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu