joi, 16 martie 2017

The perfect coffe...

   De când mă știu ai mei părinți, bunici și cel mai probabil și străbunicii au fost mereu angajați, mereu au lucrat pentru cineva.
-          ”Cel mai imoprtant e să ai un loc de muncă stabil, atunci banii îți vin în fiecare lună și tu ești relaxat și liniștit.
Așa îmi spunea mai mereu a mea mamă, care la rândul ei a fost sfătuită la fel. Doamne ferește să îți treacă prin cap să renunți la job și să te apuci de ceva pe cont propriu.
Am fost cumințică câțiva anișori, însă o idee mă bâzâia mereu și nu mă lăsa deloc în pace. Îmi doream ceva anume. Nu știu dacă i-aș putea spune moft sau o pasiune mistuitoare.

         Ideea este că ador cafeaua, îmi place atât de mult încât în mintea mea se contura tot mai mult ideea de a deschide o cafenea. Nu aveam nici o idee cum as putea face acest lucru, dar știam că îmi doream cafeaua perfectă. Așa s-a născut cel mai tare joc virtual pe care numai mintea mea putea să-l conceapă. Din angajatul model, am devenit un zombii rebel. Aveam datele problemei: știam foarte bine ca vreau cafeaua cu aroma perfectă, dar nu aveam nici cea mai vagă idee despre ce presupune un bussines, cu ce se mănâncă marketing-ul, ce presupune alegerea spațiului, design-ul, angajații... am căutat precum o nebună detalii, am citit pănă la epuizare cum să-ți construiești o afacere proprie, cum să o faci prosperă, avantajele unui brand cunoscut... și pe când am considerat că am temele făcute am constatat că investiția era mult prea mare și șansele de reușită mult prea mici.
         După luni întregi de căutări, nopți nedormite, stresul ajunsese la cote maxime și jucătorul din mintea mea începea să bată în retragere. Dar într-o seară cănd nu puteam să dorm mi-am spus: - nu îmi permit să pierd, nu pot renunța! Și am început să caut diverse informații pe  Google, se pare că acesta mi-a devenit prieten de nădejde pentru că nu m-a lăsat să cutreier prea mult și mi-a scos în cale francize.ro.
Ei, da! Pe bune? Și până acum unde ai fost? Nu îmi venea să cred cât de ușor îmi puteam transforma visul în realitate. Nu știam eu prea multe despre francize, dar aveam de unde să aleg pentru că există mai multe cafenele în sistem franciză. Însă numai una mi-a captat atenția în totalitate și a reușit să mă prindă în mreje.
* foto: francize.ro
    I-am contactat pentru a cere diverse detalii și acum surpriza a fost și mai mare, nu mi-a venit să cred cu cât rafinament și cu câtă eleganță mi-au fost explicate detaliile tehnico-economice, analize de rentabilitate, toate detaliile de care eu o începătoare aveam nevoie. Așa că m-au convins că merita să încerc.
The Coffe Shop, un concept 100% românesc, care face parte din grupul Partener Coffe Shop – București. Faptul că au propria prăjitorie, că imi oferă pe lângă alte arome 12 arome ”single origin”, că atunci când deschid punga de cafea sunt învâluitâ de cea mai superbă aromă de cafea proaspăt prăjită pot spune că m-au cucerit din prima.
Datorită lor totul a devenit atât de simplu de parcă nu ma pot opri din joc și vreau mereu să trec la nivelul următor. Este de admirat faptul că lunar se deplaseaza la francizant pentru a oferii suport în creșterea performanței locației.
* foto: francize.ro
   E adevărat, aș fi putut opta pentru varianta de start-up, propriul meu bussines, propriul meu brand, dar la final după o analiză amănunțită când am tras linie, am constatat că visul meu nu prea avea șanse de reușită. Poți avea idei de afaceri strălucite, dar trebuie să ai și un buget pe măsură, e foarte greu să reușești în piață dacă ești no name și este cu totul altceva când apari cu un brand cunoscut.
Când privesc în urmă la toată lupta, la toate acele căutări fără rezultat, pot spune cu certitudine că aș face aceeași alegere. Și faptul că uneori am clienți care intră morocănoși, fără nici un chef de nimic, iar la plecare sunt veseli și senini, îmi certifică că am făcut cea mai potrivită alegere.
         Da! Acum jocul meu virtual se încheie, pentru că jucătorul meu este un winner și s-a transpus în realitate. Cafeneaua mea The Coffe Shop împarte fericire tuturor clienților mei și dacă ei sunt fericiți și mulțumiți și eu sunt.

                          Să reinventăm cafeaua!!! 


* Articol scris pentru Spring SuperBlog 2017!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu